Jak uzyskać efekt falowania wody?

Fotografowanie akwarium, fotografia makro, metody, doświadczenia, sprzęt do fotografii akwarium, oprogramowanie, przygotowanie fotografii konkursowych.

Jak uzyskać efekt falowania wody?

Postprzez Richy » Śr 02 lut, 2005

Jak Pan Takashi Amano uzyskuje efekt ruchu wody? Czy stosuje dodatkowe pompki, jak one są ustawione, że cała powierzchania wody się porusza?
Efekt ruchu wody.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Richy
Początkujący
 
Posty: 40
Dołączył(a): Wt 24 lut, 2004
Lokalizacja: Włocławek
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez RedBaron » Śr 02 lut, 2005

Odpowiedź jest prosta: suszarką :lol:
Avatar użytkownika
RedBaron
Zainteresowany tematem
 
Posty: 262
Dołączył(a): N 14 wrz, 2003
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Śr 02 lut, 2005

RedBaron napisał(a):Odpowiedź jest prosta: suszarką :lol:


ciekawy sposob, ale wydaje mi sie lekko niebezpieczny...
szczegolniejak sie foci samemu

pozatym, zeby :zamrozic: wode nalezy uzwywac ktotkich czasow, a do tego potrzeba specjalistycznego oswietlenia i miejsca na jego rozlozenie coby nie powstawaly odbicia.
oczywiscie mozna sie zadowlic jedna czy 2 lampkami swiecacymi z gory, ale w wiekszosci przypadkow foty beda zbyt ciemne, albo woda zbyt rozwiana...

pozdro,
tomek
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez RedBaron » Śr 02 lut, 2005

sliva napisał(a):[ciekawy sposob, ale wydaje mi sie lekko niebezpieczny...
szczegolniejak sie foci samemu

pozatym, zeby :zamrozic: wode nalezy uzwywac ktotkich czasow, a do tego potrzeba specjalistycznego oswietlenia i miejsca na jego rozlozenie coby nie powstawaly odbicia.
oczywiscie mozna sie zadowlic jedna czy 2 lampkami swiecacymi z gory, ale w wiekszosci przypadkow foty beda zbyt ciemne, albo woda zbyt rozwiana...

pozdro,
tomek


Ja tam robię właśnie w ten sposób. U mnie nie ma możliwości żeby suszarka wpadła do wody. Światła też mam wystarczająco dużo pod pokrywą i dodatkowego nie stosuję. A fotki robię na ISO 100. Być może nie są jakiejś super jakości ale efekt jest powiedzmy zadowalający. Oczywiście przydałyby się dodatkowe lampy o skoncentrowanym strumieniu światła do oświetlenia przodu no ale cena takiego sprzętu skutecznie odstrasza.
Avatar użytkownika
RedBaron
Zainteresowany tematem
 
Posty: 262
Dołączył(a): N 14 wrz, 2003
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez Nessos » Śr 02 lut, 2005

RedBaron napisał(a):Być może nie są jakiejś super jakości

RedBaronie! Poniosła Cię... skromność. Foty są naprawdę dobrej jakości, a efekt ruchu wody też jest dobrze widoczny
Avatar użytkownika
Nessos
Stały bywalec
 
Posty: 308
Dołączył(a): Wt 28 paź, 2003
Lokalizacja: Wrocław
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Śr 02 lut, 2005

no wiec pokusilo mnie, rozlozylem 2 swieczki, kazda po 4x55w (zbytnio sie do tego celu nie naddaja, ale chyba by mnie z domu wywalono jak bym przypalil zarowami po 1000...)
suszara przyplajstrowana do statywu
aparat z obiektywem 60mm ustawiony na priorytet przeslony f/5.6
czas 1/40 z kompensacja -0.7 EV
iso 200

wybor obiektywu uzaleniony brakiem miejsca na rozstaw lamp i co za tym idzie odbiciami..
przy szerokim byla by wieksza glebia ostrosci i byc moze tez moglbym sobie pozwolic na krotszy czas

i oto i efekt

Obrazek
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Śr 02 lut, 2005

RedBaron napisał(a):
Ja tam robię właśnie w ten sposób. U mnie nie ma możliwości żeby suszarka wpadła do wody. Światła też mam wystarczająco dużo pod pokrywą i dodatkowego nie stosuję. A fotki robię na ISO 100. Być może nie są jakiejś super jakości ale efekt jest powiedzmy zadowalający. Oczywiście przydałyby się dodatkowe lampy o skoncentrowanym strumieniu światła do oświetlenia przodu no ale cena takiego sprzętu skutecznie odstrasza.


no ja sie wlasnie zastanawiam nad iloscia dawanego swiatla, i czasmi jakimi sie dysponuje, faktem jest tez, ze nie ma co porownywac fotek do fot robionych w studio... szczegolnie jesli to stydio nalezy do ada...
za tymi fotami kryje sie sprzet o bardzo wysokiej rozdzielczosci i szeroki format, plus cala armia specow

a co do twojej foty jest fajna, oczywiscie poswietlenie pewnych partii bylo by jak najbardziej wskazane, ale jak mowisz sprzet jest cholernie drogi i niezawsze sie oplaca go kupowac dla jednej foty...

mozesz powiedziec jakie parametry przy foceniu byly ?
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez RedBaron » Śr 02 lut, 2005

sliva napisał(a):mozesz powiedziec jakie parametry przy foceniu byly ?

Najkrótsza ogniskowa w c-4000 (nie pamiętam jaka), ISO 100, czas 1/40s ale jaka przysłona nie pamiętam.
Avatar użytkownika
RedBaron
Zainteresowany tematem
 
Posty: 262
Dołączył(a): N 14 wrz, 2003
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez PawełPiotrowski » Śr 02 lut, 2005

Sliva - Widzę że masz Razbory espei. Po ile chodzą u Ciebie w sklepach? Poszukuję ich w Polsce, ale z miernym skutkiem. Będę przynajmniej miał jakiś cenowy punkt odniesienia.
Avatar użytkownika
PawełPiotrowski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 747
Dołączył(a): Pn 07 lip, 2003
Lokalizacja: Warszawa
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Cz 03 lut, 2005

Paweł napisał(a):Sliva - Widzę że masz Razbory espei. Po ile chodzą u Ciebie w sklepach? Poszukuję ich w Polsce, ale z miernym skutkiem. Będę przynajmniej miał jakiś cenowy punkt odniesienia.


hmm ja je kupilem jako r. hengla
i z tego co pamietam to koscily 8e jedna....
w pl napewno tansze:)
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Cz 03 lut, 2005

Grzegorz Guzik napisał(a):Amano stosuje po pierwsze studyjne flesze na generatorach mocy- to sa swiatla rzedu kilku tysiecy wat, a po drugie aparaty wielkoformatowe z obiektywami wyposazonymi w migawki centralne, a dla takich jak wiadomo czas synchronizacji jest dowolny. Jak sie ma taka mozliwosc, to mozna uzyskac dowolne efekty.
PS. Przechodze na sredni format, bo zakupilem dzis starego Pentacona Sixa :wink:



no dokladnie, ale chyba sie nie zgodze co do fleszy... jeszcze jak masz sfocic rybe to oki, ale cale akwa to za duzo babrania sie
po priostu za dzuzo szczegolow mozna przepalic (nie mowie o tym co jet specjalnie wypalone)
ewentualnie jakis tylni rog akwa i tlo to flesz z filtrem rozpraszajacym, ale reszta to swiatlo ciagle IMHO oczywiscie

pozdawiam,
tomek
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Cz 03 lut, 2005

http://www.pbase.com/momentic/niigata&page=3
czyli jeden flesz staly na pewno i od tylu :)
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez Norbert Sabat » Cz 03 lut, 2005

sliva napisał(a):http://www.pbase.com/momentic/niigata&page=3
czyli jeden flesz staly na pewno i od tylu :)


lub tak.... :wink:

Obrazek
Avatar użytkownika
Norbert Sabat
Stały bywalec
 
Posty: 406
Dołączył(a): So 27 gru, 2003
Lokalizacja: Deep In Underground
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez Aktinidia » Cz 03 lut, 2005

Ech... Wyższa Szkoła Jazdy.
Jak się naoglądamy TAKICH fotek robionych TAKIM sprzętem, to jak nam się potem mają podobać nasze własne fotki zwyczajnie oświetlanych baniaczków robione antyczną lustrzanką małoformatową? :|
Avatar użytkownika
Aktinidia
Zainteresowany tematem
 
Posty: 197
Dołączył(a): Śr 07 lip, 2004
Lokalizacja: Edinburgh
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez RedBaron » Cz 03 lut, 2005

Aktinidia napisał(a):Ech... Wyższa Szkoła Jazdy.
Jak się naoglądamy TAKICH fotek robionych TAKIM sprzętem, to jak nam się potem mają podobać nasze własne fotki zwyczajnie oświetlanych baniaczków robione antyczną lustrzanką małoformatową? :|

IMO format nie gra roli o ile nie chcemy robić sporych powiększeń. A wykonanie porządnej fotki to przede wszystkim poprawne oświetlenie zbiornika (moc, barwa i ustawienie lamp). Tak więc nawet starą lustrzanką można uzyskać niezły efekt. No i pamiętać trzeba że to nie aparat robi zdjęcia tylko człowiek.
Avatar użytkownika
RedBaron
Zainteresowany tematem
 
Posty: 262
Dołączył(a): N 14 wrz, 2003
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez Aktinidia » Cz 03 lut, 2005

Moja lustrzanka ma prawie 50 lat :!: :D Nie żartuję 8)
Robi świetne zdjęcia w plenerze, jeśli jest dobre światło. Niestety nie mam do niej lampy błyskowej, więc akwa pstrykałam bez doświetlania i... :?
Avatar użytkownika
Aktinidia
Zainteresowany tematem
 
Posty: 197
Dołączył(a): Śr 07 lip, 2004
Lokalizacja: Edinburgh
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez PawełPiotrowski » Cz 03 lut, 2005

Sliwa - Ano widzisz, w Wawie w Diskusie mieli właśnie R. hengeli, niby bardzo podobne ale jednak hengeli ma pod klinem wyraźną plamkę, espei jej nie posiada. Twoje też nie posiadają. To że są mylone to widać wina handlowców z Azji.
Avatar użytkownika
PawełPiotrowski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 747
Dołączył(a): Pn 07 lip, 2003
Lokalizacja: Warszawa
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez sliva » Cz 03 lut, 2005

Paweł napisał(a):Sliwa - Ano widzisz, w Wawie w Diskusie mieli właśnie R. hengeli, niby bardzo podobne ale jednak hengeli ma pod klinem wyraźną plamkę, espei jej nie posiada. Twoje też nie posiadają. To że są mylone to widać wina handlowców z Azji.


hmm no pewnie tak, nigdy sie nad tym nie zastanawialem
tutaj masz fote tej mijej http://www.jp2doc.org/akwa/rasbora.jpg
chociaz mi sie widzi, ze byc moze moge miec 2 gatunki, albo przynajmniej jakies odmiany barwne..
Avatar użytkownika
sliva
Poznaje temat
 
Posty: 137
Dołączył(a): Pt 17 gru, 2004
Lokalizacja: rzym/tarnow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez PawełPiotrowski » Cz 03 lut, 2005

sliva napisał(a):
Paweł napisał(a):Sliwa - Ano widzisz, w Wawie w Diskusie mieli właśnie R. hengeli, niby bardzo podobne ale jednak hengeli ma pod klinem wyraźną plamkę, espei jej nie posiada. Twoje też nie posiadają. To że są mylone to widać wina handlowców z Azji.


hmm no pewnie tak, nigdy sie nad tym nie zastanawialem
tutaj masz fote tej mijej http://www.jp2doc.org/akwa/rasbora.jpg
chociaz mi sie widzi, ze byc moze moge miec 2 gatunki, albo przynajmniej jakies odmiany barwne..
Pogrzebałem trochę w internecie i dokopałem się do artykułu:
http://www.akwarium.org.pl/ksiazki/akwa ... kst/6.html
Jak widać na rysunkach nie chodzi o obecność plamki (ja miałem na myśli miedziany poblask pod klinem, źle zapamiętałem wygląd) nad klinem, a raczej kształt samej ryby i klinu. U espei tępy koniec jest wklęsły.
Avatar użytkownika
PawełPiotrowski
Aktywny użytkownik
 
Posty: 747
Dołączył(a): Pn 07 lip, 2003
Lokalizacja: Warszawa
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Postprzez Marcin Peczek » Pt 04 lut, 2005

Ja zwróciłem uwagę na co innego w tych akwariach z niigaty, otóż na żadnym nie widać białkowej powłoki z czym ostatnio (przy zakładaniu nowego akwarium otwartego) przychodzi mi się zmierzyć, mimo kaskady chodzącej na full tworzy mi się lekki nalot. Nie wiem czy są tam stosowane jakieś preparaty ADA zapobiegające takim rewelacjom ???
Avatar użytkownika
Marcin Peczek
Aktywny użytkownik
 
Posty: 622
Dołączył(a): Cz 27 lis, 2003
Lokalizacja: Łódź
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Następna strona

Powrót do Fotografowanie akwarium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron