Filtr z beczki z pompą C.O.

Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez Lozin » Śr 14 gru, 2016

Przedstawiam mój skromny projekt filtra z beczki i pompy do centralnego ogrzewania. Moze komuś się przyda. Jako że najlepiej wszystko pokazują zdjęcia to wstawiam ich tutaj sporo. Beczka ma pojemność 20L i została kupiona na (link), koszyki kupiłem w castoramie na dziale ogród i służą chyba do sadzenia cebuli :-) (pasują idealnie) Wszystkie złączki zawory itp. Też zakupione w castoramie ale na (link) można kupić taniej. Uszczelki kupione w sklepie stacjonarnym http://www.guma.jkk.com.pl ktory mam blisko. Jest to uszczelka na metry której końce skleiłem specjalnym klejem do gumy typu "kropelka" uszczelki jak widać na zdjęciu są dość miekkie co pozwoliło się im dobrze dopasować. Uszczelki między ściankami beczki a "przelotkami" są papierowe kupione też w castoramie. Wszystko jest skręcone na taśmie teflonowej. Jedynie wąż ten karbowany był kupiony w obi bo w castoramie nie było :-)
Kosztów nie pamiętam ale tanio nie było. Filtracja w/g mnie jest rewelacyjna, bardzo wydajna (pompa ma 3 biegi) , bardzo cicha a w zasadzie nie słyszalna. Jedyne co zmieniłem po miesiącu to zamiast wkładów sznurkowych kupiłem gąbki bo wkłady zbyt szybko sie zatykały. Kolejną zaletą jest to że mimo pracy przez pół roku przepływ praktycznie nie spada bo pompa ma wystarczającą moc (oczywiście czyszczę co jakiś czas prefiltry) Zestaw pracuje w akwarium 375L.
Przepraszam że zdjęcia są nie po kolei ale tak mi się wstawiło a za dużo roboty wstawiać to od nowa. Na zdjęciach widać fazy testowe różne sposoby podłączenia bo kombinowałem żeby zmieściło mi się to w szafce.
Jak coś jest nie jasne to prosze pytać.
Reszta zdjęć w kolejnym poście bo wyczerpałem limit :-)

20160227_175600.jpg
20160227_175605.jpg
20160227_175609.jpg
20160227_235439.jpg
20160227_235518.jpg
20160227_235530.jpg
20160227_235541.jpg
20160227_235707.jpg
20160227_235831.jpg
20160301_111248.jpg
20160301_111255.jpg
20160302_101320.jpg
20160302_101333.jpg
20160302_102538.jpg
20160304_081619.jpg
20160304_092617.jpg
20160304_160335.jpg
20160305_174922.jpg
20160305_175918.jpg
20160305_175937.jpg
20160305_175942.jpg
20160305_200010.jpg
20160305_200020.jpg
20160305_200115.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Ostatnio zmieniony Śr 14 gru, 2016 przez Lozin, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Lozin
Stały bywalec
 
Posty: 429
Dołączył(a): Śr 24 lut, 2010
Lokalizacja: Katowice
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Re: Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez Lozin » Śr 14 gru, 2016

Kolejne zdjęcia:

20160305_200126.jpg
20160306_150407.jpg
20160306_150407.jpg
20160306_163112.jpg
20160306_163122.jpg
20160324_113053.jpg
20160324_113101.jpg
20160324_113108.jpg
20160324_113121.jpg
20160324_113126.jpg
20160324_113133.jpg
20160324_113146.jpg
20160324_113154.jpg
20160324_113206.jpg
20161204_162619.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Lozin
Stały bywalec
 
Posty: 429
Dołączył(a): Śr 24 lut, 2010
Lokalizacja: Katowice
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Re: Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez szczudlo » N 10 gru, 2017

Cześć
Jestem w trakcie robienia takiego filtra z tym że z beczki 30l. Powiedz mi, z tego co widze na zdjęciach to przepływ wody jest z góry beczki do dołu, czy przy takim układzie pompa nie zapowietrza Ci się? Czy pierwsza górna warstwa filtracyjna nie pracuje "na sucho"? Mam na myśli zbyt szybki przepływ wody przez złoża filtracyjne przez co beczka nie jest wypełniona po brzegi wodą.
Temat już trochę star, więc nie spodziewam się szybkiej odpowiedzi.
Pozdrawiam
szczudlo
Początkujący
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 18 sie, 2012
Lokalizacja: Glasgow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Re: Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez Lozin » Pn 11 gru, 2017

Tak. Przepływ jest z góry do dołu a pompa sie nie zapowietrza. Beczka jest zalana wodą po brzegi, po to własnie jest tam zamontowany odpowietrznik zeby wypuscic pozostale powietrze po zalaniu beczki. Istotne jest zeby pompa byla za beczką bo jesli bedzie przed to w beczce będzie sie wytwarzać ciśnienie a to może powodować problemy ze szczelnością.
Avatar użytkownika
Lozin
Stały bywalec
 
Posty: 429
Dołączył(a): Śr 24 lut, 2010
Lokalizacja: Katowice
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Re: Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez szczudlo » Pn 11 gru, 2017

Dzięki za odpowiedź. Po dłuższym użytkowaniu jesteś całkowicie zadowolony z konstrukcji, czy może jakieś zmiany byś zrobił? Moja pierwsza konstrukcja z beczki 30l była zasilana z dołu do góry, zwykła pompa pod deklem na górze. Wszystko działało ok, ale czyszczenie największego brudu na samym dole wiązało się z wyciągnięciem wszystkich złóż filtracyjnych, dosyć niewygodne. Poza tym beczka była z odzysku, niby po żywności, a dziwnie ryby padały, w dużych odstępach czasu, jednak regularnie padały, po demontażu filtra nic nie choruje. Nie wiem jaką pompe CO wybrać, filtr będzie w piwnicy czyli jakieś 4metry poniżej górnej krawędzi akwarium.
szczudlo
Początkujący
 
Posty: 3
Dołączył(a): So 18 sie, 2012
Lokalizacja: Glasgow
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Re: Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez Lozin » Wt 12 gru, 2017

Troche pozmienialem. Zamiast filtrow sznurkowych są gąbki. Zamiast karbowanych węży są gładkie. Beczka jest spoko ale do dzisiaj szukam czegos innego bo beczka jest dosc miekka i jak sie przytkają juz prefiltry to pompa potrafi zniekształcic beczke i u mnie wciągneło raz dno i musialem ją otwierac. Ale to bylo wlasnie na wkladach sznurkowych. Pozatym jest wszystko ok i nie zamienilbym tego na zaden filtr akwarystyczny.
Avatar użytkownika
Lozin
Stały bywalec
 
Posty: 429
Dołączył(a): Śr 24 lut, 2010
Lokalizacja: Katowice
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy

Re: Filtr z beczki z pompą C.O.

Postprzez Lozin » Wt 12 gru, 2017

Aha doszedl trójnik z zaworami ktory rozdziela na dwa wyloty dzieki czemu jest jeszcze wiekszy przeplyw. Nie moge dodac niestety zalacznika.
Avatar użytkownika
Lozin
Stały bywalec
 
Posty: 429
Dołączył(a): Śr 24 lut, 2010
Lokalizacja: Katowice
Głosował : 0 razy
Ilość głosów: 0 razy


Powrót do Zrób to sam - DIY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość